Back to work...

Efter en riktigt bra helg i Stockholm är det dags att komma tillbaka till verkligheten. Nästa gång ska jag vänta till måndagen med att resa tillbaka till Dublin. Det är helt enkelt inte kul att åka flyg när man är bakis, någonting som jag återkommer till strax. Men först helgen.

I fredags flög jag till Stockholm för att hälsa på lite familj och vänner. Jag kom fram ganska sent och tog taxi hem. Under taxiresan lyckades jag övertala taxichaffisen att vänta på mig när jag lämnar väskan hemma och skjutsa mig vidare in till city. För bara en en hundring...svart. Men under resans gång, medans han berättade om sitt liv, väcktes en sympati för stackaren så han fick 140 kr istället.

När jag kom fram till krogen där två kompisar väntade blev jag medveten om att jag, med endast två öl i mig, låg långt efter med drickandet. Båda såg ut som att de hade fallit i whiskeygrytan när de var små (jämför med Obelix, gott folk). Baren blev därför det första målet inne på krogen. Efter en sambuca och en öl kändes det lite bättre och minglandet kunde börja och hålla i sig i tjugo minuter. För just när jag håller på och snackar med en tjej (det är sant, jag snackade med en tjej och hon tog i min arm) ser jag att en vakt tar tag i en av polarnas arm. Det var bara att förebereda sig på att gå ut. I jakten på nya ställen att gå till, hann vi förbi McDonalds och lyckades få med oss en bricka ut. Hur det gick till kan bara Putte förklara.


Under lördagen träffade jag syster, Lasse och deras dotter Delina. Alltid lika kul att hänga med dem. Tyvärr så hade de saker att göra, men jag fick se Delinas söta leende ett tag iaf. Resten av dagen gick åt att håna mina bakfulla kompisar och berätta hur besviken jag var på dem, för det var jag.

Lördagen fortsatte med fest där ytterligare en kompis sen gammalt och två kompisar från jobbet anslöt sig till gruppen. Efter många öl på ett förhak var det dags att gå vidare. Men som det oftast blir när man är omringad av ett gott sällskap, så blir man alldeles för full. Inte för full så att man börjar gå in i väggar men lagomt för full så att det inte ska gå bra med brudarna. Det finns en gräns som man inte får passera om man vill charma upp någon tjej och jag hade passerat den för längesen.

Under söndagen blev det stressigt eftersom jag skulle hinna med flyget tillbaka till Dublin. Jag hann dock träffa Henrik och fick bevittna inspirationen till hans senaste inlägg. Mycket intressant eftersom jag ofta funderat var andra hämtar inspiration ifrån. På flyget ville jag bara sova och njuta av min bakfylla, men det fungerade inte. Killen som satt bredvid mig hade bestämt sig för att vara social och det fanns inget som stoppade honom. Varken ljudet från flygplansmotorn eller den gråtande ungen som satt på vänster sida av mittgången. Sen har vi flygvärdinnorna som verkligen kan förstöra en bra bakfylla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0