Flygvärdinnor...

Efter att ha flygit en hel del under detta år så har jag insett en sak, jag gillar inte riktigt flygvärdinnor eller att flyga. Det finns många anledningar till det men jag skall bara nämna några av dem. Obs. detta är ingen lista så ni får gradera punkterna efter egna erfarenheter.

  • Kommer ni ihåg när flyvärdinnor brukade vara snygga? Inte?? Tänkte väl det. Det är för att de människor som fick uppleva snygga flygvärdinnor antingen är väldigt gamla eller döda nu. Dagens kvinnliga flygvärdinnor är i femtioårsåldern och har alldeles för mycket röd läppstift. En röd färg som till och med ryska kvinnor hade reagerat på.
  • Idag har en ny våg av individer penetrerat arbetsmarknaden för flyvärdinnor. Just det, jag snackar om de "manliga" (oftast feminina) flygvärdinnorna...eller säger man flygvärdar? De är ofta supertrevliga, så trevliga att man börjar misstänka saker. De vet någonting som jag inte vet och jag skall ta reda på vad det är. Det är vid såna situationer de negativa effekterna av en mer jämställd arbetsmarknad börjar märkas. De jävlarna har säkert också bättre betalt än kvinnorna. Det är även alltid en lika stor besvikelse när man åker med ett flyg och märker att 80% av flygvärdinnorna är män, de andra 20% tillhör kategorin ovan. En besvikelse som närmast kan jämföras med de gånger en sköterska skall byta kateter på en och det visar sig att ens favoritsköterska är sjuk. In kommer istället Sebastian och skall hjälpa till med bytet.
  • Flygvärdinnor förutsätter oftast att man är halvt förståndshandikappad (detta kanske bara gäller mig). Har ni märkt att flygvärdinnorna alltid vill ta en titt på ens boardingcard när man stiger in i ett flyplan. Sen börjar de instruera dig om var din plats är i den djungel eller labyrint som flygplan ofta brukar vara. Tack snälla flyvärdinna! Hade du inte instruerat mig så hade jag satt mig på golvet i mittgången eller med piloterna och tryckt på alla knappar. Efterbliven som jag är.
  • Det nedlåtande leendet flyvärdinnor alltid har på läpparna.
  • Spelar ingen roll var, när eller hur länge du skall flyga. Det finns alltid minst en medpassagerare i närheten av dig som du stör dig på. Ibland kan de vara så unga som två år. Är det någonting som verkligen kan ta knäcken på en så är det gråtande barn. Ge dem lite whiskey...eller varför inte fälla ner munstyckena och ge dem lite syrgas så att de lugnar ner sig. Man måste tänka på sina medmänniskor.
  • Är det inte gråtande barn så är det den överviktiga kvinnan bredvid dig som tagit båda vilostöden för armbågarna. Sen sitter hon och fiser under hela resan och försöker dölja det genom att låtsas hosta så att man inte skall höra att det verkligen är hon. Busted, kärringjävel.
Om man bortser från dessa punkter och den panik jag känner varje gång planet skakar till så är det bekvämt att flyga. Det går fort och om någonting händer så vet du att du inte kommer att klara dig.

God Jul

Kommentarer
Postat av: Cilota

God jul på dig med :-)

2007-12-23 @ 23:52:26
Postat av: Sagge

Hur snygg e du, enligt mig e du dead sexy, men du kan inte snacka skit om flygvärdinnor. Ville bli flygvärdinna när jag skulle bli stor.

2007-12-24 @ 00:49:28
Postat av: Ilir

Ali: Tackar, du är het. Det är ju bra att du vill bli flygvärdinna när du blir stor. Du har några år kvar på dig =).

Lotta: Tackar, hoppas ni får en riktigt bra jul och ett gott nytt år.

2007-12-24 @ 01:02:03
Postat av: ADHD

jag tycker alla ska hålla käft och läsa min blogg istället...

2007-12-29 @ 11:50:38
Postat av: Valleybranch

bästa posten på länge, skrattade högt här där jag sitter i Warsava... nej lite köande vore väll trelvigt...

ha det

2008-01-03 @ 11:28:12
URL: http://valleybranch.blogg.se/
Postat av: Tessan

-Sluta åk schneakflyg...
-Sluta åk schneakflyg... Om man åker med SAS så är åtminstone de manliga flygvärdinnorna snygga
-Detta gäller bara dig ;)
-Det kanske syns på dig att du är flygrädd...?
-Föreslår att du tar whiskeyn själv
-Så här har tjejer det jämt i tunnelbanan när vi sitter bredvid killar som brer ut sig. Varför måste killar alltid sitt jättebredbent på tunnelbanan?

Ilir, hoppas du har det bra, vi ses när du kommer tillbaka!

2008-01-20 @ 20:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0