Kärlek



Jag såg det här gamla paret när jag var på väg hem från tunnelbanan i förrgår. Trots att de såg ut att vara kring 70-års åldern och att de har minst 30 års äktenskap bakom sig höll de fortfarande hand. Det är det här som måste vara kärlek, tänkte jag för mig själv.

Om jag någon gång gifter mig vill jag gifta mig med en kvinna som denna. Då menar jag inte en kvinna som är 70år utan en kvinna som fortfarande älskar mig vid 70 års åldern. En kvinna som gärna tar höstpromenader med mig fast hennes höft säger ifrån. En kvinna som fortfarande vill hålla min hand, trots vetskapen om att jag kommit upp till en ålder där jag sällan hinner till toan utan att det hinner komma lite i kalsongerna först.

Kommentarer
Postat av: Henrik

faa.. man kan ju tro att du blivit sentimental eller ngt...

2008-11-06 @ 16:15:33
URL: http://valleybranch.blogg.se/
Postat av: fanny

dom kanske höll varann i handen för att inte ramla omkull?

2008-11-06 @ 22:15:30
Postat av: Vitore

hehe awww jag har oxå sett sånt några gånger, väldigt ovanligt men när man väl ser det blir man lite varm inombords :P

2008-11-07 @ 15:09:52
Postat av: Tessan

Ganska trevligt skrivet, tills sista meningen...:D

2008-11-08 @ 06:39:29
Postat av: Emma

Dom var juh förmodligen livrädda för den håriga kosovo albanen som gick bakom dom och tog kort. vem fan skulle inte hålla fast i den närmaste?

2008-11-08 @ 12:42:42
Postat av: Iller.

Jag är en kosmosbanan!

2008-12-01 @ 16:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0