Jag och min trollstav

image20

Nu undrar ni säkert varför jag lagt upp en bild på en pinne. Jag klandrar er inte. För en lekman kan det lätt se ut som en vanlig pinne. Men det ni inte vet är att den här pinnen inte är just en vanlig pinne. Jag har nu under fem månaders tid gått förbi den varje dag. Och varje dag har någonting sagt mig att det är någonting speciellt med den här pinnen och att jag borde ta med mig den hem. Jag hör viskningar som säger att allting är möjligt när jag väl håller pinnen i handen. Den besitter magiska krafter. Nu är det bara en tidsfråga innan jag, med risk att se idiotisk ut, plockar upp pinnen och gör den till min egen trollstav.

Jag har nu funderat på vad jag ska göra när jag väl tagit hem trollstaven. Förutom att göra mig själv ekonomiskt oberoende och ha tillgång till allt materialistiskt, någonting som jag är säker pa att även alla andra skulle göra, finns det så mycket annat trollstaven kan användas till. Eftersom jag gillar pranks och att jävlas med sådant som stör mig finns det obegränsat med roliga saker som jag kan göra. När jag skriver jävlas menar jag givetvis inte att såra folk eller dylikt, bara jävlas med dem lite oskyldigt.

Som ni bör känna till vid det här laget, är Carola och Klüft två personer som jag stör mig på. Därför skulle jag ordna så att Carola fick spela sin största och viktigaste konsert i hennes karriär och sen göra så att hon sjunger som Ken Lee. Under hela konserten skulle hon få smaka på sin egen medicin när publiken kastar blommor med rötter och jord på henne. Jag skulle göra så att Klüft börjar tävla i sjukamp igen bara för att komma sist i varje tävling under ett års tid. Skulle hon fortfarande hyckla om att hon gör det för att det är roligt eller skulle hon lägga av?

Jag skulle göra Allan till gay för en dag och sen leka "Wanna know why you are gay?"-leken med honom, men ge honom vetskapen om att han kommer att vara hetro igen dagen efter. Jag skulle låta den spanska programmerarbruden börja med sin frukost vid hennes skrivbord som vanligt, bara för att inse att ingenting kommer ut ur müslipaketet eller mjölkdunken. Av ren nyfikenhet skulle hon såklart hålla mjölkdunken upp och ner ovanför huvudet och titta in i hålet. Då skulle mjölken komma ut. Det här skulle hålla på tills hon slutar äta frukost vid sitt skrivbord.

Eftersom kött (speciellt grillat) är det bästa jag vet stör det mig när militanta veganer försöker förstöra för oss köttätare. Därför skulle jag göra så att alla grönsaker smakar saftigt grillat kött för en obestämd period.

Jag skulle göra så att ateister knackar på hemma hos Jehovas Vittnen-medlemmar och berättar deras roligaste fyllehistorier. Varje medlem skulle få minst två besök om dagen under ett års tid.

Jag skulle vända på rollerna i stränga arabländer. Kvinnor skulle få gå i bikini och männen skulle få nöjet att se ut som ninjor i burkorna som kvinnorna så länge har burit. Sen skulle männen misshandlas av kvinnorna för att de kör bil eller åker i samma bil som, för dem, okända kvinnor.

Jag skulle klä alla uteliggare i dyra märkeskläder. Istället för att hålla i en kopp skulle de istället ha Prada och Luis Vitton väskor som förbipasserande kan lägga mynt i, och alla skulle lägga mynt i dem.

Som ni ser börjar jag sväva iväg rätt kraftigt nu. Det finns mycket roligt man skulle kunna hitta på. Lika bra jag slutar här innan jag får en massa fiender. Jag känner hur jag blir uppslukad av trollstavens kraft. Och jag har inte ens hållit den i min hand än. Det hela har dock fått mig att börja tänka större. Hur skulle jag gå till väga for att göra världen till en bättre och tryggare plats med min trollstav? Vem vet, det kanske för en gångs skull kommer ett seriost inlägg om just det.

Kommentarer
Postat av: fröken gud:

hah, klockrent.
fan vad jag hoppas på att det är en trollstav, det där

2008-05-09 @ 22:33:23
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se
Postat av: Björn

Det roliga är att du säkert redan plockat upp din trollstav och går runt i lägenheten och leker Gandalf. Erkänn!!!

2008-05-09 @ 22:36:59
Postat av: D

Jag tror du är rätt ensam i Dublin :-) i a f ikväll! Jag hade nog inte låtit grönsaker smaka kött utan gett dem en mun och röst så de kan skrika "aaaajjj" när veganerna försöker äta dem, vad skulle de äta då??
Försök hitta en flygande matta snart så du kan komma hem lite oftare och slipper fundera på trollstavar i din ensamhet.

2008-05-09 @ 22:38:04
Postat av: fröken gud:

plocka upp den imorrn! :)

2008-05-09 @ 23:25:33
Postat av: fröken gud:

jag är, jag är! jag kan få den! jag vill ju också jävlas med carola! :(

2008-05-09 @ 23:34:39
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se
Postat av: fröken gud:

kö? fast att jag är gud..!? faan också.

2008-05-09 @ 23:41:05
Postat av: fröken gud:

nähä, det var som fan. :) och jag ska vara allvetande?!

2008-05-09 @ 23:47:20
Postat av: fröken gud:

... eller var det jultomten?

2008-05-09 @ 23:47:40
Postat av: fröken gud:

får väl ta dig på ordet då. :) tycker ändå att den där pinnen är till för att användas. ;)

2008-05-10 @ 00:28:42
Postat av: pelle

HAHAHAHAHAHAAA! du är ju för fan helt jävla dum i huvet! and i fuckin´ love it, maaaan! mer såna inlägg, tack. började ana oråd att jag var ensam om att skriva totalflippade grejer, men jag har fan mött min like. perfekt!

btw, me Artie menar du Ari, lr? för isf har du helt rätt. han är KUNG!

2008-05-10 @ 08:36:30
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: Oggy

Håller med föregående talare, Pelle, du är helt sjuk ;).

2008-05-10 @ 10:59:44
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: pelle

ey! wakey pakey, hands of snakey, för faen! nytt inlägg för dig att begrunda...

2008-05-10 @ 11:30:49
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: a

Fy fan vilka roliga inlägg. Jag börjar fan bli besatt av dina inlägg. du är hur sjukt roligt som helst.

2008-05-10 @ 15:17:07
Postat av: pelle

moi håller med föregående talare, därmed basta! asså, jag kanske är totalt jävla mongodum i huvet, men du bor utomlands? vill du ha besök? tänkte maila över Oggy i ett vadderat kuvert, så du kan väl kolla närmaste postoffice lite mellan varven...btw, fick inget napp rörande pensionärerna. de jävlarna satte full gas i sina permobilar så fort jag kom i närheten. jävla apor...

2008-05-10 @ 17:04:31
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: pelle

bra idé! ska spendera kommande veckas nätter åt att smyga omkring i örebro & punktera permobilar. sen måste jag fan få ragg!!

ang Oggy, han behöver ingen bur. han är helt ofarlig. däremot ett koppel så att du kan leda honom, för han är alldeles för dum för att fatta vartåt han ska & ett skynke att hänga över honom. folk kan bli lite rädda när de ser hans fula tryne...

jasså? i dublin 1 månad till? vad händer sedan? ska du tillbaka till Schweden?

2008-05-11 @ 11:55:59
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: nico

Issues man.. you have issues.
Se bara upp med vart du stoppar den där staven. Det kan komma flisor från den.
:-)

2008-05-11 @ 23:50:57
Postat av: pelle

hahaha! du har helt rätt; det måste ju va det ultimata reggningsknepet! att jag inte tänkt på det innan..fast risken finns att han skrämmer bort dem, när de väl kommer nära. jag menar, även de ohyggligaste ting kan va vackra på avstånd :P

oi! var i sverige ska du husera? nära örebro?

2008-05-12 @ 00:00:54
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: pelle

hehe har missat att nämna det av nån anledning i mina tidigare kommentarer, men trollstav blir ju "magic stick" på engelska & det är vad jag kallar min ständige följeslsgare *patrasket pekar nu på sin snopp*

så man kan säga att du skrivit ett inlägg om min drule. tack som fan! ytterst hedrade känner vi oss :)

2008-05-12 @ 09:45:41
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: pelle

vafan, säg till när du drasat ner i Stocktown då, så kommer vi över & gör stan osäker :)

2008-05-12 @ 10:32:53
URL: http://pellepatrask.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0