Allan 2 - 0 Projektledare

Igår var det företagsfest för alla IBM anställda. Vi har haft det en gång  förut och det var  mycket lyckat. Förra  gången innehöll festen  dyngfylla, chefer som kommenterar de kvinnliga anställdas bröst  och slagsmål. Kan inte bli  härligare än så. Det lustiga är att Allan, lite klumpigt, terroriserat en projektledare på dagen just innan båda de  här  festerna.  Första  gången skulle han  snacka  med henne om ett  projekt  och kommenterade  ett   vykort på  hennes  skrivbord  med "oh,  is that  from your fiance?". Hans försök till att vara rolig resulterade i en  sån  där jobbigt pinsam  situation  när hon  svarar  "no,  I  am   going through   a divorce".  

Igår  var   det   dags   igen.  Allan    går  till    projektledarens skrivbord. När  hon blir  medveten om  att han   är där  försöker hon  ta  bort  sidan hon surfade  på   men  fumlar   istället  några   sekunder   för  länge   med   den. Tillräckligt länge  så  att Allan kan  se att  hon  surfade på  någon sida som handlade om  svampinfektioner. Det var riktigt kul att se de pinsamt  anträngda interaktionerna dem  emellan  på  festen  senare   på  kvällen.   Allan medveten om  att  hon har svampinfektion. Projektledaren  medveten  om  att  Allan vet om hennes  svampinfektion. Jag, en tredje part som  observerar och tar  "mental notes". Ibland  önskar jag att  jag vore  Gud så att jag kunde se alla  såna här saker.


Kommentarer
Postat av: Oggy

Hahaha! Fy satan vad kul! Lätt stel stämning kan jag tänka mig.

2008-05-09 @ 11:09:38
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: Oggy

Haha, eller hur! Office kanske är den bästa serien på mycket länge. Känner igen mig på väldigt många punkter från kontoret där jag jobbar själv ;).

2008-05-09 @ 11:21:55
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: Oggy

Det finns inte fler än tre, va? Eller har det kommit nya? Det vore grymt kul i så fall!

2008-05-09 @ 11:30:26
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: Oggy

Ahh ok! Jag är lite sådan att jag dissar amerikanska nyproduktioner som kopierat en utländs produktion rakt av, så jag håller mig stenhårt till den brittiska.

Californication där emot kanske är den bästa serien som släptes förra året! Har sträckkollat igenom den och kan knappt vänta på nästa säsong som kommer nu till sommaren. Otroligt kul ;).

2008-05-09 @ 11:37:19
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: Oggy

Ja gör det! Jag har hört mig för lite bland folk som sett båda, och alla säger att brittiska är oslagbart. Det är den som är absolut bäst av de två.

2008-05-09 @ 11:54:35
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0