Jokern är ute ur leken

Äntligen har svenska folket visat sig förnuftiga. Det tog ett tag men till slut genomskådade de Jokern. Jag snackar så klart om Carola och anledningen till att jag kallar henne för Jokern är för att hon ser ut som Jokern i Batman. Det var för mig ett stort nöje att läsa att hon inte gick vidare i tävlingen. Inte för att jag bryr mig om hela schlagercirkusen, som mest handlar om vem som gör minst värdelös musik i Europa. Det handlar mer om vad jag tycker om Jokern. Läste på aftonbladet att hon jämförde utröstningen med orden "Det är som om att jag bränts på bål". Jag tycker vi bränner Jokern på bål så får hon göra en till jämförelse. Är det veeerkligen som att brännas på bål? Nä nu ska jag inte vara negativ. Det här är en "feel good" blogg.

Förra veckan var min chef från Sverige och hälsade på över en dag. Kvällen började med att vi gick ut och åt lite god mat och fortsatte med en pubrunda. Efter många öl avslutade vi kvällen på en nattklubb. En mycket trevlig kväll och mycket uppskattat. Lyckligtvis hade han druckit några färre öl och skötte det mesta av snacket på mötet dagen efter. Jag kände mig mest efterbliven.

Jag var även och besökte Newgrange för en vecka sen. För er som inte vet (jag visste inte heller) är Newgrange en gravkammare från stenåldern. Det var ett mycket intressant besök och fick mig att tänka till lite. En rolig grej att göra måste vara att åka tillbaka i tiden till stenåldern och sätta upp en enorm glasvägg där det är befolkat. Man skulle nog få sig ett gott skratt varje gång grottmänniskorna sprang in i väggen. Skulle nog ta ett tag för dem att fatta att det är nåt hinder i vägen.

image14
Newgrange

Kommentarer
Postat av: Valleybranch

Har hört att Carola ska ställa upp för färöarna i Eurovision Song Contest =)

Vidare har jag två hat objekt som är nästa lika illa som carola, Ebba von Sydow och hon JOsefin Crawford... idag var de på samma morgonshow på tv... illa illa.

2008-03-12 @ 10:09:58
URL: http://valleybranch.blogg.se/
Postat av: f

Du är ute ur leken

2008-04-16 @ 22:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0