Dofter...

Jag har börjat köpa tidningen Café varje gång jag flyger från Sverige för att ha nåt att läsa på flyget. Idag upptäckte jag att jag hade missat en viktig artikel om dofter. De intervjuar någon metrosexuell kille som tycker att varje kille bör ha minst 6 olika parfymer. Tydligen skall man dofta olika vid olika tillfällen. En typ av doft som rekommenderas är "en snustorr, oklanderlig trädoft" som enligt honom passar bra vid affärsmöten. Det må vara. Men tänk om man har ett affärsmöte på dagen och inte hinner hem och duscha innan man skall göra annat på kvällen. Då är man helt plötsligt den där jävla snickaren på krogen som går omkring och luktar trä hela jävla tiden. Det funkar ju inte.

Håll er till en och samma parfym. Min rekommendation blir Old Spice. Om brudar inte redan mår dåligt när du närmar dig dem, kommer de att göra det när de känner doften av Old Spice.

Kommentarer
Postat av: Mli

Haha, men angående dofter. När jag var på dryckesutbildning snackade vi mycket om dofter och aromer. Visste du att de människor som ofta luktar svett rejält faktiskt inte vet om det själva? De har nåt fel i näsan (kommer inte ihåg vad det heter) så för dom själva luktar det typ rosor och annat gott. Värt och komma ihåg nästa gång det är trångt på bussen och någons armhåla befinner sig strax ovanför din näsa. De tror de luktar hur mysigt som helst. ;)

2008-06-06 @ 21:16:12
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Själv har jag upplevt dofter ha lite med mentalitet och kultur att göra. Jag har ofta känt att folk från vissa länder har en benägenhet att lukta starkare än andra. Tror knappast att det har med något fel i luktsinnet att göra, snarare dålig hygien.

2008-06-06 @ 23:04:02
Postat av: joel

jag har ingen parfym... är jag ingen riktig man då?



vad är jag då?



en kvinna?

2008-06-06 @ 23:59:08
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Mli

Anonym: japp det är också sant. Men sjukdomen finns verkligen, om än den kanske är ovanlig.



"Dysosmi och parosmi innebär att patienten känner lukt i frånvaro av luktstimuli eller har en förvrängd luktupplevelse."



Nåt sånt.

2008-06-10 @ 22:22:56
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Mli

Ilir..var har du tagit vägen? Köm tebaks!

2008-06-24 @ 21:46:17
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Mli

En trasig dator? Är inte det ungefär detsamma som livets undergång? Huja =)

2008-06-26 @ 16:11:21
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0