Att coacha indier


Under mina resterande veckor har pa Irland har jag som fokus att se till att tva indier lar sig sa mycket om vara applikationer som mojligt. Ett annorlunda uppdrag an jag tidigare haft dar jag sjalv har jobbat med applikationerna och gjort de forandringar som har kravts. Att vara den som lar ut ar nagonting nytt for mig i den har domanen. Jag har manga ganger varit den som lart mig fran andra. Men nu ar det alltsa jag som skall lara ut, nagonting som jag upptackt ar ganska roligt men ocksa utmanande. Jag ar i det har fallet lararen och indierna ar mina elever. Jag ar Jedi:n, de ar mina Padawans. Jag ar Sokrates, de ar Platon. Jag ar Mitch Buchannon, de ar Eddie och Cody.


De indier jag jobbat med tidigare har jag lite halvt stort mig pa. Dels for att de kommer med alldeles for hog energi pa mandag morgnarna men ocksa for att de far enkla saker att verka valdigt komplexa. Men mina nya larljungar ar allt annat an detta. De ar forsiktiga och sjukt artiga. De tackar mig varje gang jag forklarar nagonting aven fast det ar mitt ansvar att gora det. De staller relevanta fragor och visar tecken pa att de forstar saker och ting valdigt snabbt. En av dem ar dessutom sadar gullig i sitt satt att fraga om hjalp som gor att man bara vill krama honom. Han inleder alltid med "Ilir, can I ask you...?" med hogre tonlage an vanligt och fortsatter till sin fraga. Jag funderar starkt pa att adoptera honom.


Det har ger mig en energi och motivation att verkligen gora det basta av min tid som jag har kvar har. Det tackar jag mina indier for.


Kommentarer
Postat av: Mli

Skönt hörru, om jag inte minns fel hade du en viss bitterhet gentemot Indier tidigare. Fint att du ändrat inställning =) Jag skulle älska det, deras engelska uttal är fantastiskt och skulle förgylla mina dagar lätt!

2008-07-01 @ 09:05:05
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Joel

för jävligt.. indiern jag bdde ihop med i australien insåg inte det logiska i att skita i toaletten istället för papperskorgen.. vi kanske borde byta?

2008-07-01 @ 14:30:26
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Vitore

hahaha skönt inlägg!

jag ska börja kalla dig för Mitch eller Mitchy numera;)

2008-07-07 @ 19:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0