Sjuk helg

Med sjuk helg menar jag inte en av de där helgarna då man vaknar upp under en bro med en halvdvärg bredvid sig och inser att man har varit den som tagit emot. Det jag menar är att jag fick en jävla förkylning som tog knäcken på mig i fredags. Det började med att jag var snorig och nös var sjunde minut på morgonen. Men senare under dagen blev jag riktigt dålig och funderade på allvar om jag skulle ta taxi hem från jobbet. Så blev inte fallet, jag kämpade istället hem med pendeltåget och gick de nödvändiga sträckorna till och från stationerna.  Väl hemma var det bara att göra sig bekväm på soffan framför tv:n.

Som tur är så har jag ca 50 tv-kanaler vilket gör att underhållning inte är långt borta. Det är dock vissa program som är väldigt underliga här. Bland annat så finns det en musikkanal som under vissa tider på dygnet har en tolk som översätter låtexterna så att även döva kan hänga med i låten. Det är alltså en person som står och gestikulerar i takt med musiken. För mig känns det svårt att förstå vad döva skulle få ut av det. Speciellt när en 50 Cent låt spelades och tolken fortsatte att översätta när Fifty skröt om sina "bitches and hoes".

Sen är det alla underliga dokumentärer som ibland känns typiskt brittiskt. Ett av dem handlade om en kille i trettioårs åldern som fortfarande var oskuld och gärna ville bli av med den. Det tragiska med den här killen var att han led av extremt lågt självförtroende efter år av mobbing i hans yngre år. Han var även väldigt asocial vilket gör hela dejtingprocessen ännu svårare. Men istället för att betala en resa till Amsterdam så att killen kan besöka Red Light District eller något liknande, så skickade de honom till en ~60 årig kvinna som skulle undervisa honom i hela dejtingproceduren samt den kvinnliga anatomin. Det bizarra här är att den ~60 åriga kvinnan verkligen VISADE den kvinnliga anatomin. Även om det inte är ofta så kan man ibland vara tacksam för reklamavbrott.

Nä, det var inte de brittiska dokumentärerna eller musikvideorna som påskyndande healingprocessen. Det var istället en blandning av alvedon och säsong 6 av Scrubs. Finns det någon bättre "feel good" serie där ute så vill jag gärna bli upplyst om det.

Vi hörs, sick bastards

Kommentarer
Postat av: smarty

jag har ett tips på en annan "feel good" serie: Björnes Magasin. Minns att jag mådde bra när jag såg på det i slutet av 80-talet... or did I?

2008-01-20 @ 04:20:25
Postat av: Valleybranch

entourage? IT Crowd ? The Office...

ska jag skicka en tv torrent invite eller?

2008-01-21 @ 08:32:39
URL: http://valleybranch.blogg.se/
Postat av: m

Klart det finns andra feel-good serier.. men inte i närheten lika bra, underhållande och beroendeframkallande som scrubs.

Känns kasst med sista säsongen nu dock =/

2008-01-24 @ 00:37:28
URL: http://meisremedy.blogg.se
Postat av: Anonym

åh kom nyss på en serie: Everybody hates Chris
Om man nu är into stuff like that..

2008-01-24 @ 00:38:25
URL: http://meisremedy.blogg.se
Postat av: m

glad I could help, vilken sida tankar du ner serier ifrån?

2008-01-25 @ 00:41:22
URL: http://meisremedy.blogg.se
Postat av: lina

åhh, jag har sett dokumentären om oskulden. fy, ja. du, har det inte gått många månader snart? hur går det? jag måste prata med mats om dig eftersom vi inte kan msna, eller så kanske ditt mejl på måndag kan vara lite utförligare ;)

2008-01-26 @ 23:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0