Det ar inte alltid kul

Jag har under senare tid fatt pa mig att skriva en del dokument runt ett utvecklingsprojekt som jag trillat med pa. Det ar fa saker som ar sa trakigt som att skriva i olika dokument. Du maste jaga olika personer med information som ar nodvandig for dokumentet och vara allmant jobbig. Under dessa stunder sa tanker jag pa alla andra jobb som ar sa grymt mycket trakigare. Ta till exempel Brian som ansvarar for hela dokumentet som jag haller pa med just nu. Jag ska endast bidra med 3 delar av det 44 sidor langa dokumentet. Men Brian har till uppgift att se till att alla gor sin del och sen utvardera skiten innan det hela godkanns. Jag vill inte vara Brian.

Jag vill inte heller kora buss och fastna i samma bilko vid samma tid dag in och dag ut. Varje dag nar jag gar hem fran jobbet ar det en lang bilko vid stationen dar jag brukar stiga pa. Dar ser jag ocksa alltid samma gubbe korandes pa en mindre buss. Han ser lika olycklig ut varje gang. Det var inte det har han hade tankt sig i sin ungdom. Var kom alla bilar ifran???

Det finns forstas en rad olika jobb som ar grymt trakiga. Ett annat av dem maste vara killen som sitter i kylskapet och tander lampan varje gang nagon oppnar kylskapsdorren. Hur far man ett sant jobb? Kallt maste det vara ocksa.

Vad ar ditt favorit trakjobb?


Kommentarer
Postat av: Valleybranch

eller att städa på klätterstället där vi klättrar, han är där varje dag och det är aldrig rent =)

2008-02-22 @ 14:39:23
URL: http://valleybranch.blogg.se/
Postat av: Mr T

Kan ju vara att han är olyckling för att han varje dag måste köra på den där mindre bussen...

2008-02-26 @ 16:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0