Carola eller Klüft, vem är äckligast?

Som en del av mina dagliga rutiner skummade jag igenom aftonbladet imorse innan jag satte igång med arbetet. Oturligt nog stötte jag på en bild på Carola tillsammans med Carolina Klüft. Jag kände genast hur frukosten, som jag inte hade fått i mig, höll på att komma upp och jag fick en obehaglig smak i munnen. Det finns ytterst få personer som gör mig mer illåmaende än dessa två. Nu tänker ni säkert: men Ilir de här två är ju nationalhjältar och har gjort mycket för Sverige! Det må vara att de internationellt sett har gett Sverige en positiv bild men de är inga hjältar. Tjock Steffe har också gett Sverige en positiv bild. Och Stålmannen ar en hjälte, inte Carola och Klüft.

Anledningen till att dessa två nötter stör mig lika mycket som ett dubbelavsnitt av Sex and the City beror på att allt de säger och gör går emot all logik som en normalintelligent människa besitter. Även apor är ibland mer logiska. Jag menar nu inte att de är genier, snarare tvärtom. Hycklaren Carolina Klüft envisas alltid med att hon tävlar i fridrott för att det ar roligt och att det spelar mindre roll om hon vinner eller ej. Det är lika sant som att jag aldrig orkar äta upp en hel pizza. Hade hon gjort det för att det var roligt skulle hon inte hålla på i den nivå hon gör utan en mycket lägre där all den "roliga" försäsongsträningen är mindre viktig. För det är jätteroligt att försäsongsträna. Om ni har missat det så skadade hon sig nyligt och gick gråtandes ut från stadion. Det var inte för att hon var ledsen. Det var glädjetårar för att hon nu har flera månaders av jävligt rolig rehabiliteringsträning att se fram emot. Det är jättekul med rehab.Tyvärr får svenska folket vänta med att se hennes graciösa segergester ett tag till.

Då har vi kommit till pucko nummer två. Det äckliga med Carola är allt hon står för. Jag förstår männikor som behöver ha någonting att tro på och därför söker svar i religionen som ett sista hopp. Men jag hatar alla patologiskt religiösa människor utan någon tolerans för annat utanför deras tro. Carola är en av dem och enda skillnaden mellan henne och Bin Ladin är att hon inte gjort verklighet av sina planer på att skada de trolösa. Men hennes största fiende verkar vara homosexuella. Om hon fick välja skulle hon omvandla alla homo:s till hetro:s?med hjälp av tortyr kyrkan använde förr i tiden förstås. Jag snackar inte om timtals predikan utan riktig tortyr. Man skall inte ge upp ett vinnande koncept.

För er som är intresserade av schlager, och den själlösa musik som genren bygger kring, rekommenderar jag Irlands bidrag. En jävla docka som skall föreställa en kalkon. Har inte hört låten men den skall visst vara ett hån mot hela systemet kring röstningen i tävlingen. Om Carola kan vinna skiten borde Dustin the Turkey också kunna göra det.

Cheers

Kommentarer
Postat av: D

Det finns väl värre personer än dessa två. Carola kan jag mycket väl förstå att du stör dig på, vem gör inte det men Klüft?! Hm, det får stå för dig då!

Jag tål inte Gynning! Men älskar Simon & Thomas, synd att du missar deras program, älskar när de står och bygger i sina morgonrockar.

2008-02-28 @ 22:43:47
Postat av: MJ

Du är inte ensam. Båda dessa kvinnor äcklar mig oerhört.

Samtidigt imponeras man ju av Klüfts idrottsliga prestationer. Men alla hennes gester och allt hennes snack om att alla 7-kampare är som en stor familj som har roligt tillsammans och stöttar varandra till framgångar, får mig på något sätt att se henne som en skenhelig sektledare. Svårt att förklara. Men jag vet många andra som irriterar sig enormt på henne...

2008-02-29 @ 10:31:04
Postat av: Ilir

D, lyssna pa MJ, Kluft ar acklig. Och MJ, alltid roligt nar folk haller med mig. Rosta pa mig i presidentvalet. MJ = Michael Jackson va? ;)

2008-02-29 @ 10:58:03
URL: http://lepricon.blogg.se
Postat av: MJ = Michael Jordan (jag kan dunka iaf)

Presidentval i Kosovo snart? Eller ställer du upp i presidentvalet för alla AFC:s? Vi behöver en stark kandidat som kan motivera oss...

2008-02-29 @ 14:52:02
Postat av: Anders

Liggindex funkar bättre. Jag skulle aldrig ligga med Klüft. Jag skulle kanske ligga med Carola. Jag skulle definitivt ligga med Gynning. Hon är ju fan hur skön som helst. Snacka om självdistans.

2008-02-29 @ 19:28:23
URL: http://stileicon.blogg.se
Postat av: Valleybranch

Äh.. .sluta häckla,
Jag avskyr både Carola och Klüft som personligheter, var det ngn som såg Henke Larson gråta när han berättade att han blir borta 9 månader efter sitt benbrott (eller hur länge det nu var)
Nej men klüft har en liten känning på baksidan av låret... STÖRTBÖLA!!! jag blir så ledsen...

Men när Anders nu pratar liggindex och säger att Gynning är hur skön som helst... nej faaan.. lite som att ligga med en blanding mellan Victoria silversted och Björn...

2008-03-02 @ 09:15:02
URL: http://valleybranch.blogg.se/
Postat av: pelle

hahahahaha: "Det var inte för att hon var ledsen. Det var glädjetårar för att hon nu har flera månaders av jävligt rolig rehabiliteringsträning att se fram emot. Det är jättekul med rehab."

om jag inte sagt det förut, så säger jag det nu: du är KUNG!

2008-05-13 @ 14:37:31
URL: http://pellepatrask.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0