One of your finest lager please...

Igår fick jag äntligen testa lite barer här i Dublin. Planen var att jag skulle träffa en kompis från universitetet och bara ta någon öl. Men under dagen frågade Allan om jag var sugen på att ta en öl efter jobbet. Klart som fan. Även en tjej från avdelningen hakade på. Hon heter Nula (ett L och ett K där någonstans kan göra det till  ett pinsamt namn). Irland måste vara det land som verkligen missbrukar hela peak-off peak tänket. Baren som vi började på hade ett pris på ölen innan kl. 23:00, efter det höjde de priserna fram till kl. 24:00 föjlt av ännu en höjning efter midnatt. Har en bra idé om hur man skulle kunna sätta upp det i Abacus (Basset folket fattar).

Vi var alla hungriga och bestämde oss för att äta nåt så vi beställde en meny som hette något i stil med Combo (för 3-5 personer). När jag fick se maten trodde jag att jag hade dött och kommit till himlen. Dödsorsak: mest troligt en hjärtattack på grund av all fet mat. Måltiden bestog av ett stort fat med pommes, kycklingvingar, fiterad fisk, fiterat nånting annat och korv. Till det fick vi även 3 olika dressingar. Det var bara att hugga i. Fan, jag måste ut o jogga imorron.

Nula drog och byttes ut mot Sigge som jag inte träffat på över ett år. Hade nästan glömt vilken bra humor den killen har. Efter en öl på samma ställe drog vi vidare till en annan pub och teamade ihop med Allans polare. En sak som man måste vänja sig med här, och som jag tror att många i Sverige säkert inte är vana vid, är att man bjuder hela sällskapet på öl om det är så att man ska gå och beställa. Det tog därför inte lång tid innan folk började bjuda oss på öl. Bra folk dom här Irländarna. Efter några öl drog vi ner till nedre våningen där lokala band spelade på scen. Helt klart ok musik. Efter lite catching up bestämde vi (jag och Sigge) oss att kasta in handduken eftersom vi båda skulle jobba dagen efter. Vi tackade för oss och red ut mot solnedgången. Sigge mest troligt i en buss och jag i en tram lyssnandes på lite musik från min Ipod.

Cheers, Ey


Kommentarer
Postat av: Smarte

Konstigt sätt ni firade Lucia på...
Undrar ett par saker:
Hur är prisläget på öl och mat? (och hur stora var höjningarna där kring midnatt?)
Finns det lusse-bullar på Irland? Hittar dem inte i Tyskland nämligen...
Gick verkligen Lucia runt med tända stearinljus på skallen? Verkar korkat...

2007-12-14 @ 00:09:28
Postat av: Valleybranch

Jag undrar om du inte börjar bli lite frustrerad... fiterad ? heter det inte friterad ?

2007-12-14 @ 08:51:39
URL: http://valleybranch.blogg.se/
Postat av: Former ireland weight champ of basset

Fram till den dagen du kan utala alla irländska namn på alla stationer från St stephen's green till Sandyford så är du ingenting!!! :-)

2007-12-14 @ 09:29:01
Postat av: Ilir

Smarte: Priserna for mat ar lite hogre an i Schweden men olen ligger ungefar pa samma niva. Vi stannade dock inte kvar for att ta reda pa hur stora hojningara var(endast forsta stallet som hade dom hojningarna). Har inte sett na lusee-bullar har men de har pudding. Lucia ar egentligen Jesus, men efter att han ateruppstod. For att folk inte skulle kanna igen honom sa rakade han sig men tyckte inte att det var tillrackligt sa han satte en massa ljus pa skallen sa att uppmarksammheten skulle riktas ditat istallet for hans ansikte. Sa ja det ar sant, Lucia (Jesus) hade tanda stearinljus pa skallen. Mer info hittar du pa wikipedia.

2007-12-14 @ 17:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0