Någon som kände Sten?

Det känna så tomt utan Sten. Hur orkar man skriva en artikel om en jävla fisk? Eller ännu värre känna tomhet när fiskjäveln har dött? Ett tydligt tecken på att vissa har få bekymmer här i livet. Vad är nästa steg? Typ,  "jag har slutat duscha eftersom det kan innebära slutet för mitt navelludd Gunnar. Vi har upplevt så mycket här i livet tillsammans. Det skulle kännas tomt om Gunnar försvann ur mitt liv". Var Sten än är så är jag säker på att han har det mycket bättre än i denna värld.

Nu till ett riktigt problem. Säger man "i Irland" eller "på Irland"? Ex. "Brudarna är inte speciellt snygga i Irland" eller "brudarna är inte speciellt snygga på Irland". Vi diskuterade detta under en lunch innan jag åkte iväg men jag tror inte vi kom fram till något bra svar. Någon som har en bra förklaring?

Fo shizzle



Kommentarer
Postat av: David från Malåskogarna.

ja asså du har det inte lätt :P
trivs du där då?
själv så är jag i portugal och jobbar för fullt :)

2007-12-11 @ 20:50:58
Postat av: Ilir

Tjena din gamla räv. Vad jobbar du med i Portugal??

Jo då det är helt ok här, måste bara lära känna lite folk. Har bara varit här i en vecka än så länge.

2007-12-11 @ 21:05:18
Postat av: Martin von Herrenberg

Man måste väl säga PÅ Irland? Det är PÅ som gäller för öar. Om nu inte Irland är undantaget som bekräftar den regeln. Om jag kommer och hälsar på tar jag med mig ett par lederhosen härifrån, så får du ge mig något typiskt Irländskt. Kanske en kool shamrock-hatt eller nåt...

2007-12-12 @ 00:22:55
Postat av: TomteFan

Jag säger som en kompis pappa sa när vi åkte till hultsfred första året. Det är bara att sänka ribban grabbar, brudar finns det men hur snygga det är beror på vad man förväntar sig.

2007-12-12 @ 09:39:17
Postat av: Ilir

Haller med det dar om oar Martin, men sager du i Australien eller pa Australien =0).

TomteFan, skall sanka mina forvantningar rejalt under tiden jag ar har...da kanske man blir positivt overraskad till slut.

2007-12-12 @ 09:43:46
Postat av: Valleybranch

på gäller...

2007-12-12 @ 10:26:53
URL: http://valleybranch.blogg.se/
Postat av: Martin

Fast om du går ut och gräver en djup grop och sätter dig i den, borde du kunna säga att du är I Irland... eller?

2007-12-12 @ 14:39:40
Postat av: Ilir

Ja, det later som en bra ide. Kan lika garna ge nagra stenar till galna muslimer och saga att jag har ritat en bild av Muhammed. Dom lar nog hitta pa nat roligt med stenarna.

2007-12-12 @ 14:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0