First week

Första veckan avklarad...
Nu är det säkert många som tänker "men Ilir, du är för Kool för att blogga". Jag kan bara säga att jag är en svag människa. Först sms och nu bloggande, vart skall det här leda?

Första veckan på Irland har gått ganska smidigt. Den nervositet jag hade innan jag kom hit försvann ganska snabbt när jag klev in på kontoret. En stressad Michael mötte upp mig och berättade att det hade blivit fel rating i en hel dags trafik så det var bara att sätta igång och spåra. Men lyckligtvis så visade det sig att det trots allt var rätt rating, Michael hade bara kollat på fel typ av trafik.

Sammanfattningen av första veckan är det har hänt mycket och lite på samma gång. Jobbmässigt har det varit ganska stressigt men efter jobbet har jag inte haft mycket att göra. Kan säga att jag börjar bli riktigt duktig på att pilla navel, klarar av det med tummen nu också.

Det jag också insett under den första veckan är att jag kommer att behöva skruva på mig mina byxor efter 6 månader här om jag inte ser upp med maten. De som känner mig vet att jag inte gnäller över fet mat men det finns en gräns på hur fet den får vara. Jag köpte t.ex. en macka på hotellet och fick med chips till den. Sourcream tror jag smaken var. Fet som jag är så åt jag upp chipsen också.

Annars har jag hunnit besöka ett shoppingcenter och en shoppinggata här i Dublin. Det senare var faktiskt ett riktigt charmigt ställe. Skall så småningom besöka lite pubbar också, måste bara skaffa lite vänner först. Någon som vet var jag kan köpa några?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0